Strony

sobota, 27 lutego 2016

MYDŁO KREMOWE W WERSJI PEELINGU DO TWARZY





Witam



Nie sądziłam, że mydła kremowe tak mnie wciągną. Co prawda w tej technice nie ma wielkiego pola do popisu jeśli chodzi o dekorowanie (czyli tego co lubię najbardziej) ale za to są inne zalety mydeł tego typu. Kluczem są tu dodatki. One sprawiają że mydło nabiera charakteru i celu przeznaczenia. 

 

W instrukcji robienia mydeł kremowych w kroku 12 napisałam ,że po ubiciu mydła na krem można już dorzucić różnego rodzaju dodatki ale nie dopisałam tego ,że można też zostawić mydło na czas „leżakowania” i dopiero potem – porozdzielać do mniejszych pojemników i uzupełnić o to co nam się podoba.

Ja dałam od razu , po miksowaniu i przed dojrzewaniem mydła.


Część kremowego mydła przeznaczyłam na peeling do twarzy.   Zastanawiałam się jaki tu dać składnik złuszczający , w końcu postawiłam na modną ostatnio kawę.


Zalety kawy jako kosmetyk:


  • dzięki kofeinie kawa posiada właściwości antycellulitowe – kofeina pobudza metabolizm i liolizę (proces spalania tłuszczu)
  • kofeina w kawie poprawia wygląd skóry , ujędrnia ją dzięki temu,  że przyspiesza odpływ limfy z tkanki tłuszczowej i poprawia krążenie
  • kofeina poprawia również mikrocyrkulację krwi i limfy i dzięki temu przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu a cerze dodaje świeżości
  • kwas chlorogenowy zawarty w kawie neutralizuje wolne rodniki, zapobiega uszkodzeniom DNA zachodzącym pod wpływem światła słonecznego dzięki czemu zapobiega procesom starzenia skóry ( ale uwaga: najwięcej jest go w kawie zielonej czyli nie palonej)





Dodam, że w ziarnach arabiki jest od 0,7% do 1,6% kofeiny natomiast w ziarnach robusty od 1,7% do 4% (średnio 2,8%). Palenie kawy w niewielkim stopniu obniża zawartość kofeiny.


Aby domowe peelingi z kawą działały trzeba je robić dwa razy w tygodniu. Oczywiście najlepiej jest używać kawy ekologicznej która jest hodowana w naturalnym środowisku bez stosowania środków chemicznych, sztucznych nawozów czy hormonów wzrostu. Taka kawa będzie zawierała na pewno więcej dobroczynnych substancji niż tańsza przemysłowa.
Nie wiem czy wszyscy wiedzą, że masaż kawą powinno się zawsze wykonywać w kierunku serca zgodnie z kierunkiem krwi czyli od stóp w górę, od dłoni do wewnątrz. 

MYDŁO KREMOWE PEELINGUJĄCE DO TWARZY Z KAWĄ


Składniki:

  
 110g mydła kremowego

  1  łyżeczka palonej, mielonej kawy

 łyżeczka ulubionego olejku eterycznego



  1. Odważ i przełóż mydło do miski w której będziesz mieszać składniki .
  2. Dodaj do mydła olejku eterycznego i wymieszaj , następnie dodaj kawę i również wymieszaj.
  3. Przełóż mydło do  wyparzonego pojemnika.



Uwagi końcowe

Do przygotowania tego peelingu nie parzyłam kawy tylko wsypałam od razu taką z torebki. Jednak jeśli ktoś z Was ma obawy że suche, zmielone ziarenka będą zbyt ostre dla skóry to można kawę najpierw zaparzyć z odrobiną wody.

Ponieważ mój peeling przeznaczony jest do twarzy dałam tylko jedną łyżeczkę kawy, gdybym jednak robiła wersję do ciała wsypałabym tej kawy trochę więcej.



Informacje na temat kawy zaczerpnęłam z książki pt. „Tajemnice Kawy” Sary Magdaleny Woźny. Polecam ją nie tylko miłośnikom kawy.



Mydło kremowe z uwagi na swoją delikatną konsystencję świetnie nadaje się do robienia  peelingów zarówno do twarzy jak i  ciała , oczywiście nie tylko z dodatkiem kawy. Mnie osobiście podoba się  w nim to, że mam produkt dwa w jednym – myje i złuszcza jednocześnie  dzięki czemu oszczędzam czas.













1 komentarz:

  1. podoba mi się ten peeling! kawa to must have! ale jakoś odstręcza mnie to kilkugodzinne gotowanie... może wymyślisz jakiś szybszy sposób na robienie tego mydła kremowego? czuję w Tobie potencjał :)

    OdpowiedzUsuń