Strony

środa, 30 maja 2018

BALSAM DO CIAŁA Z MNISZKIEM, MAGNEZEM I LANOLINĄ


Witam

Sezon na zbiory mniszka lekarskiego już prawie za nami, zostały ostatnie kwiatki które jeszcze nie zdąrzyły przekwitnąć. Może warto je nazbierać  i coś z nich stworzyć?
Mnie, w tym roku, udało się zrobić olejowy macerat mniszkowy. W zasadzie już go w całości zużyłam ale w zamian za to mam kilka fajnych kosmetyków, którymi będę się cieszyć jeszcze długi czas.


Ostatnio podałam Wam przepis na balsam z dodatkiem mniszka i magnezu a dziś mam praktycznie to samo ale... no właśnie jest jedno "ale" które robi tę wielką różnicę, a mianowicie zamiast wosku emulgującego dodałam lanoliny i dzięki temu konsystencja kosmetyku trochę się zmieniła.
Teraz jest  bardziej gęsty i bardziej tłusty  ale jednocześnie lepiej nawilża skórę niż poprzednia wersja. Magnez może wysuszać i podrażniać wrażliwszą skórę, dlatego w takim wypadku zastosowanie lanoliny może być lepszym rozwiązaniem. Jednak to już kwestia gustu.

Przepis oryginalny postanowiłam trochę przerobić głównie ze względu na moją mamę. Bardzo spodobał jej się mój magnezowo - mniszkowy balsam i zapragnęła mieć taki sam.  Postanowiłam udoskonalić coś co jest i tak dobre. Okazało się że udało mi się to, ponieważ mama jest zadowolona z dodatku lanoliny. Według niej dobrze się wchłania w skórę i rewelacyjnie ją nawilża. Ponadto daje ona efekt takiego przyjemnego wygładzenia skóry.
Tym razem dodałam też więcej chlorku magnezu aby wzmocnić lecznicze działanie balsamu. 
Na co pomaga? O tym  pisałam w ostatnim poście. Mówiąc ogólnie : na bóle mięśni, stawów i skurcze mięśniowe.

Balsam Mniszkowo - Magnezowy z Lanoliną

Składniki:

faza olejowa:

30 g - maceratu z mniszka ( u mnie bazą był olej ze słodkich migdałów)
40 g - lanoliny

faza wodna:

60 g - oliwy magnezowej
12 g - żelu aloesowego

opcjonalnie 

5 g konserwantu
parę kropli olejku lawendowego albo innego 

Przygotowanie oliwy magnezowej 

Potrzebujemy : 

45 g - chlorku magnezu ( oznaczonego jako CZDA lub farmaceutyczny)
15 g - wody destylowanej

oraz 

szklany słoik
drewnianą łyżkę do mieszania
wagę kuchenną

Wsypujemy odmierzoną ilość chlorku magnezu do słoika. Następnie podgrzewamy w garnuszku wodę destylowaną tak aby była bardzo gorąca i wlewamy ją do chlorku. Mieszamy łyżką aż sól się rozpuści. Gotowe

Przygotowanie maceratu mniszkowego opisałam w poprzednim wpisie


Przygotowanie balsamu mniszkowo - magnezowego z lanoliną

Potrzebne przybory:
  • 2 pojemniki, szklane bądź plastikowe
  • szklany słoik na gotowy produkt 
  • termometr kuchenny
  • mikser 
  • waga kuchenna
  • jeden większy garnek lub dwa mniejsze (do przygotowania kąpieli wodnej)
Wszystkie przybory należy wcześniej wyparzyć.
 

Krok 1
 
Wlej do pojemnika odmierzoną ilość maceratu z mniszka i dodaj odpowiednią ilość lanoliny.
 
Krok 2


Wlej do drugiego pojemnika odmierzone wcześniej składniki: oliwę magnezową, wodę destylowaną i żel aloesowy. 
 
Krok 3


Rozpuść fazę olejową w kąpieli wodnej. Powinna uzyskać temp. około 40 stopni C . Równoczenie podgrzej fazę wodą do tej samej temperatury. 

Krok 4 

Gdy obie fazy osiągną taką samą temperaturę, do części olejowej wlewaj powoli część wodną , jednocześnie ubijając mikserem na średnich obrotach. Czas miksowania to parę minut.

Krok 5 


Dodaj olejek eteryczny i konserwant, wymieszaj blenderem.

Krok 6 

Tak przygotowany balsam przełóż do szklanego słoiczka. Przechowuj go w temperaturze pokojowej.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz