Strony

wtorek, 24 czerwca 2014

FAJNA I PROSTA TECHNIKA MYDLARSKA


Z tymi mydełkami jest jedna wielka niekończąca sie zabawa. Ledwo zdążę zrobić jedno a już w głowie świtają mi kolejne pomysły, a mam ich naprawdę dużo...Ale dzięki temu właśnie, że jest  tyle możliwości tworzenia (wzorów, receptur, kompozycji zapachowych),nie martwię się, że to hobby mi się kiedyś znudzi.


Dzisiaj będzie wpis na temat pewnej prostej aczkolwiek efektownej techniki robienia wzoru, coś w sam raz dla początkujących. Znalazłam ją na You Tube( pod tytułem:" Make Swirled Hearts Cold Process Soap",po wyświetleniu trzeba kliknąć na pierwszy pojawiający się filmik).
W skrócie technikę można przedstawić w kilku punktach:

  1. Najpierw przygotowuje się mydło metodą na zimno (więcej na ten temat we wpisie: "Instrukcja jak zrobić mydło metodą "na zimno")
  2. Następnie rozlewa się mydło do trzech pojemników ( jeden duży i dwa mniejsze)i dodaje się do każdego inny kolor: u mnie do dużego pojemnika dodałam biały barwnik, do pozostałych fioletowy i różowy.
  3. Do większej części mydła dodaje się zapach i po wymieszaniu wlewa do formy
  4. Część mydła w kolorze fioletowym i różowym przelewa sie do buteleczek z wąskim dziubkiem lub do rękawa kuchennego ( jest to istotne bo chodzi o to żeby 'namalować" na mydle kropeczki)
  5. Teraz trzeba wycisnąć/postawić kropki na wierzchu mydła w rządkach w obydwu kolorach po czym cienkim, ostro zakończonym patyczkiem przejechać przez ich środek.Tak powstaje wzór przypominający małe serduszka ( albo listki jak u mnie, zdj. poniżej )








 * mydełka wykonane metodą "na zimno ", przepis można znaleźć w dziale : Receptury mydlane, mydło z masłem shea

1 komentarz:

  1. czesc Iza mam problem z tym hobbycraft sa 3 sklepy w londynie ale w zadnym centrum handlowym
    masz moze adres tych sklepow
    aneta. moj mail anetaprzywitowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń