Strony

środa, 26 marca 2014

MYDŁO O SUPER ŚWIEŻYM ZAPACHU



Uwielbiam świeże zapachy, szczególnie cytrusowe ponieważ kojarzą mi się ze słonecznym latem i tym samym wywołują we mnie pozytywne emocje.
Jak robię mydła to najczęściej z różnymi kompozycjami olejków cytrusowych (jakaś mania czy co...?)
W tym mydełku połączyłam zapach orzeźwiającej mięty ze świeżym, cytrynowym aromatem lemongrasu i dodałam do tego jeszcze subtelną lawendę. 

 
Zapach wyszedł mega rześki i intensywny. Po prostu super!
Dodam, że lemongras jest w tym zestawie najbardziej wyczuwalny. Poza tym lemongras ma to do siebie, że długo utrzymuje się w mydłach(w przeciwieństwie do cytrusów, które szybko wietrzeją)




Mydło z węglem aktywnym
( ok. 1,6kg czyli 18 kostek po ok 90g)


Skład:

oleje:

  • olej kokosowy  850 g
  • olej rzepakowy 300 g
  • olej rycynowy   100 g
ług (wodorotlenek sodu + woda):

  • woda destylowana  400 g
  • wodorotlenek sodu 193 g
kolor:

  • szary - uzyskałam dzięki dodaniu do kremowego mydła odrobiny węgla aktywnego, nie pamiętam ile go dałam dokładnie, chodzi o to aby dać tyle aż uzyska się odpowiedni odcień szarości
zapach:

  • olejek eteryczny lawendowy      2x 7 ml
  • olejek eteryczny lemongrasowy  1x7 ml
  • olejek eteryczny miętowy            3,5 ml
(pomimo tego, że najwięcej dałam olejku lawendowego to i tak najbardziej czuć w mydle zapach lemongrasu)

* powyższe mydło zostało zrobione metodą " na zimno"


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz